Leven we in een periode van verandering of in een verandering van
tijdperken? Analyseer samen met ons de ontwikkelingen in uw sector en beoordeel
welke kansen dit biedt voor uw business model en verdienmodellen.
Marktanalyse
In onze analyse gaan we verder dan reguliere adviesbureaus. We zoomen uit naar brede maatschappelijke trends, maar zoomen ook in op nieuwe en disruptieve ondernemingen en ontwikkelingen die zich manifesteren in de niches van uw sector.
Trends
Een sterke focus op het creëren van toegevoegde waarde en innovatie zijn tegenwoordig essentieel om te overleven. Enkele ontwikkelingen die wij zullen raken: nieuwe technologieën, the ‘free’ model, social media, talentmanagement en nieuwe (tijdelijke) samenwerkingsvormen.
Inspiratie
Succesvolle ondernemingen hebben passie en energie. Ga samen met ons op zoek naar uw passie. Met uw drijfveren kunt u klanten, medewerkers en partners aan u binden!
Uw Business Model
Vanuit voorgaande analyses gaan we u business model via de CANVAS-methode uitwerken en identificeren we nieuwe en aangescherpte verdienmodellen.
Onze workshopaanpak
Workshop 1 : Identificeren van kansen en het definiëren van uw passie.
Workshop 2 : Uitwerken van uw business-model en de bijbehorende verdienmodellen.
Van denken naar doen
Maatschappij
in verbinding
Groei- en winstmaximalisatie zit diep verankerd in onze ondernemingen en in ons economische systeem. De huidige situatie van krimp en consolidatie heeft de zwakheden blootgelegd. Focussen bedrijven zich wel voldoende op hun toegevoegde waarde voor de klant en de maatschappij? Nog nooit ging door de technologische ontwikkeling en globalisatie de innovatie zo snel. Welke aspecten dragen bij aan innovatie?
Samenwerking
in co-creatie
Co-creatie is een belangrijke basis voor innovatie. Ruilen, delen en creëren is de nieuwe formule voor participatie. Deze manier van samenwerken eist vertrouwen en een focus op het gezamenlijk belang. De opkomst van zelfsturende teams belegt verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie.
Innovatie
in marktwerking
Het samenwerken aan nieuwe producten en delen van kennis, maakt een overstap van ICT naar de reguliere markten. Talentorganisatie vindt plaats in flexibele tijdelijke netwerken. Interactieve communicatie en ontwikkeling van producten tussen ondernemers en hun klanten is mogelijk door nieuwe ICT.
Mens in ontwikkeling
Nieuwe generaties betreden de arbeidsmarkt. Deze generaties zijn wezenlijk anders en laten zich minder leiden door geld en carrière. Dit geeft als uitdaging om bestaande generaties met deze nieuwe generaties samen te brengen. Hierdoor ontstaat diversiteit op de werkvloer en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Totnogtoe hebben veel bedrijven moeite om talent uit deze generatie aan zich te binden en verder te ontwikkelen, terwijl ze juist veel vernieuwing met zich meebrengen.
Toegevoegde waarde
De focus op core business dient te worden verlegd naar focus op toegevoegde waarde voor klant, medewerker en maatschappij.
Zorg dat uw nieuwe Business Model het oude wegconcurreert en u daarbij een transparant, nieuw verdienmodel hanteert.
No Cure No Pay
Wij geloven in hechte samenwerking en zijn overtuigd dat ons concept werkt. Wij willen alleen betaald worden als u tevreden bent!